

Institutional Knowledge Mobilization Planning | Planification de la mobilisation des connaissances institutionnelles
*Français à suivre*
Research Impact Canada (RIC) cordially invites you to attend this free, virtual webinar organized and hosted by our RIC Professional Development Committee.
About the Webinar
How can universities more intentionally support the mobilization of research knowledge? Building on research conducted in 2023, this interactive webinar explores how institutions are planning for knowledge mobilization (KMb) and integrating it into their broader strategies.
The webinar will share findings from a recent study that analyzed four research-intensive universities' KMb planning documents, highlighting key features such as stakeholder engagement, resource alignment, and strategy evaluation.
Participants will leave with insights into current approaches to institutional KMb planning, as well as practical building blocks for initiating or refining a KMb plan tailored to their own institutional context.
Simultaneous, live French interpretation will be provided for this event.
About the Presenter
Dr. Stephen MacGregor is an Assistant Professor of Educational Leadership, Policy, and Governance at the University of Calgary’s Werklund School of Education. His research centers on knowledge mobilization as a mechanism for educational change, with an emphasis on leadership practices within increasingly complex education systems. He focuses on three interrelated strands of inquiry: (1) the relational networks among universities and secondary and elementary schools, (2) the influence of positive school leadership on the mobilization of research-informed teaching practices, and (3) the mechanisms and impacts of co-production as one approach to knowledge mobilization.
Le Réseau Impact Recherche Canada (RIRC) vous invite à participer à ce webinaire gratuit organisé par le Comité de développement professionnel du RIRC.
À propos du webinaire
Comment les universités peuvent-elles soutenir la mobilisation des connaissances (MdC) issues de la recherche de manière plus intentionnelle ? S’appuyant sur des recherches menées en 2023, ce webinaire interactif explore la manière dont les institutions planifient la MdC et l’intègrent dans leurs stratégies en général.
Le webinaire partagera les résultats d’une étude récente dans laquelle on a analysé les documents de planification de la gestion des connaissances de quatre universités à forte intensité de recherche, en mettant en évidence des caractéristiques clés telles que l’engagement des parties prenantes, l’alignement des ressources et l’évaluation de la stratégie.
Les participant.e.s auront ainsi un aperçu des approches actuelles de la planification institutionnelle de la gestion des connaissances, ainsi que des éléments de base pratiques pour lancer ou affiner un plan de gestion des connaissances adapté à leur propre contexte institutionnel.
Un service d’interprétation simultanée en français sera offert.
À propos de l’animateur
Stephen MacGregor est professeur adjoint en leadership, politique et gouvernance de l’éducation à Werklund School of Education de l’Université de Calgary. Ses recherches portent sur la mobilisation des connaissances en tant que mécanisme de changement dans l’éducation, et plus particulièrement sur les pratiques de leadership dans des systèmes éducatifs de plus en plus complexes. Il se concentre sur trois domaines d’enquête interdépendants : (1) les réseaux relationnels entre les universités et les écoles secondaires et élémentaires, (2) l’influence d’un leadership scolaire positif sur la mobilisation des pratiques d’enseignement fondées sur la recherche, et (3) les mécanismes et l’impact de la coproduction en tant qu’approche de la mobilisation des connaissances.